Peugeot 307 kombi bérlés Budapesten és üzemeltetési tapasztalatok

Cégünk flottájának egyik kedvenc tagja a Peugeot 307-es. A maga idejében az egyik legkedveltebb autó volt Európában az eladási listák szerint. Egy ilyen pozíciót nem véletlen érnek el a kocsik, hanem a pozitív vásárlói élmények hatására. A francia gyár jól pozícionálta az autót, és bele rakott egy rendkívül strapabíró és aránylag erős motort is, konkrétan az 1.6 16 szelepes benzines (NFU kódú)  motorra gondolok. A mi választásunk is nem véletle esett erre a motorra és típusra, amikor a következő bérautónkat kerestük. Egy bérelhető kombinál nagyon fontos a megbízható működés, vagyis hogy ne hemzsegjen a típushibáktól és hogy kisebb hiba esetén is még járóképes maradjon. A kombi (break) verzió helykínálata rendkívül nagy, egy családi nyaralás esetén is megfelelő választás lehet. A következőkben kicsit jobban belemegyünk az autó felépítésébe.

Kényelem

Nem rajongok nagyon a francia autós negatív sztereotípiákért, de biztosan volt régen alapja, amelyeket ma már jó ideje ezen gyártók kiküszöböltek. A pozitív sztereotípia, amely jellemző a francia autókra viszont úgy érzem megmaradt, vagyis a Peugeot és testvérmárkája, a Citroen törekszik rá, hogy például egy német gyártónál kényelmesebb autókat gyártsanak, valószínűleg ez elvárás is feléjük. Egy autóbérlés esetén is úgy gondolom, hogy szempont az, hogy az utat kényelemben töltsük el. A Peugeot 307 ebben is hozza az elvárást, vagyis kényelmes autó. Van benne hely elől és a kombi formának hála hátul is.

Futómű, fékek

A futóműve elől egy aránylag hagyományos MacPherson rendszerű futómű, annak aránylagos egyszerűségével és kevés hibalehetőségével. A hátsó futómű szakított a francia hagyományokkal és nem torziós futómű került ebbe a típusba már, hanem egy hagyományosabb konstrukció, amelyben nincsen már torziós rúd, hanem acélrugók vannak benne. A hátsó féktárcsák viszont egybe vannak integrálva a kerékcsapággyal és az ABS jeladóval, szóval egy picit drágább a cseréje, mint egy nem ilyen autónak. Viszont ha nézzük a pozitív oldalát, legalább a kerékcsapágy is ki van cserélve a féktárcsa cseréjekor. Hagyományos az autók kevésbé használják a hátsó féküket, mint az elsőt, így ez a költség szerencsére nem jelentkezik túl sűrűn. Egy béraatónál pedig igen fontos, hogy ne legyen magad a fenntartási költsége. Mi minden esetben jó műszaki állapotban tartjuk autóinkat, így nagyon fontos, hogy jól és gazdaságosan szerelhető típusaink legyenek, ezeket pedig a mi kombi Peugeot 307-esünk teljesíti. Fontos a stabil úttartás is, amely megint egy olyan tulajdonság, amiért sokan kedvelik ezt a típust. A 307-es futómű hangolása elég jól egyesíti a kényelmet és a dinamikus viselkedést, hiszen bármikor történhet az úton rajtunk kívül álló esemény, amelyre azonnal reagálni kell és az autónak ezekben a helyzetekre is felkészültnek kell lenni, ilyen például amikor egy vad kiugrik az autó elé, vagy elénk kanyarodik egy másik jármű.

Biztonság

A mi Peugeot 307-esünk már egy facelift-es modell, amely rendelkezik több aktív biztonsági rendszerrel is. Ezek közé tartozik a 4 légzsák. Egy-egy a sofőr és a jobb első ülésen utazónak, valamint a két első ülésben lévő egy-egy légzsák. Mondanom sem kell, hogy első és legfontosabb biztonsági eszköz, amely ütközéskor talán a legtöbbet számít az egy régi találmány, a biztonsági öv. Fontos látni, hogy a ezek a biztonsági eszközök egy rendszert alkotnak és együtt, egymást segítve tudják az autóban lévőket legjobban megvédeni.
Fékezéskor, havas, vizes, csúszós úton hatalmas segítségére van a sofőrnek az ABS rendszer, amelyet természetesen ez az autó is tartalmaz. Ezen kívül van a kocsiban ESP is, vagyis stabilizátor rendszer is, amely már a kormány szögállását, vagyis azt is figyelembe veszi, hogy az autó kerekei milyen irányban állnak, és ehhez képest fékezik az adott kereket. Ez is egy aktív biztonsági rendszer, amely egy megcsúszásnál sokat tud segíteni a sofőrnek, hogy stabilizálja a Peugeot 307-est. Bérautóknál különösen fontosak ezek a rendszerek, hiszen sokszor kevésbé tapasztalt sofőrök bérelnek autót, akiket ezek a rendszerek egy nehéz szituációban ki tudnak segíteni

Motorok

A Peugeot 307-est elég széles motor palettával kínálták. Voltak benne dízel- és benzinüzemű motorból is több fajta.

A facelift előtti verzióban volt 1.4-es 8 szelepes motor, amely kicsit gyenge (75 lóerős), de aránylag megbízható, egyszerű motor. A ráncfelvarrás után ezt lecserélték egy szintúgy 1.4-es, de 16 szelepes motorral. Ez már egy dinamikusabb motor, de 10+ éves korára kiderült, hogy nem igazán jó konstrukció, mert a hengerfeje hajlamos kopásra, amely következtében olajnyomás vesztés áll be.
Az egyik legmegbízhatóbb, aránylag olcsón szervizelhető és emellett dinamikus motor, amely a mi autónkban is van, az 1.6 16 szelepes benzines 109 lóerős motor. Egy autóbérlés során nagyon fontos, hogy az autó megbízható legyen, hiszen sokszor nagy távolságokat tesznek meg a bérlők az autóval, elég kellemetlen, ha a telephelytől 200km-re robban le a jármű. Ez egy aránylag egyszerű konstrukció, amely mentes még a szívócső kokszosodástól, mivel nem közvetlen befecskendezéses, mint az utódja, hanem a szívócsőbe juttatja az injektor az üzemanyagot, egy újabb hiba forrástól és kellemetlen költségtől megkímélve a tulajdonost.Injektorokat viszont nekünk is kellett cserélni 300 ezer kilométer körül, de ez szerencsére nem olyan nagy költség, mint egy dízel üzemű motor esetén, annak töredéke. Összességében elmondható, hogy elégedettek vagyunk ezzel a motorral, teljesíti az elvárásokat.

Dízel motorokból is volt többféle a Peugeot 307-esekben. Főként az 1.6 Hdi és a 2.0 Hdi több variánsa található meg bennük, elég széles teljesítmény tartományban. A 2.0 Hdi például létezett a facelift előtti típusban 90 lóerős verzióban, a fl utánikban pedig elérhető volt egészen 136 lóerős teljesítményig. Ez utóbbi egy ilyen tömegű autót, mégha kombi vagy SW kivitel is, elég könnyen mozgat, szóval dinamikusan lehet vezetni.

Csomagtér

Azért választottuk a kombi kivitelt, hogy a családos ügyfeleink is megelégedéssel tudják használni az autónkat. Konkrétan az autó csomagtere több mint 500 literes. Bőven belefér összecsukva egy babakocsi, és elférnek még mellette a család csomagjai is, ha például egy hétvégi kiruccanásra készül a kis család. A hátsó ülések pedig lehajhatóak, így pedig aztán szinte kisteherautós csomagteret kapunk, egy kisebb bútoráruházas bevásárlás is megoldható az autó segítségével. A hátsó ülések 2-1 arányban osztva is dönthetőek, ha hosszú dolgot kellene szállítani, és mellette még egy utasnak is kell a hely hátul.

Összefoglalás

Összességében szerintem elmondható, hogy a kombi Peugeot 307-es egy kiváló ár-érték arányú választás mind saját vásárlásra, mind akkor ha szeretnénk egy kombi autót bérelni. A nagy múltú francia gyár, a Peugeot egy igazán jó kis autót alkotott, amelyet az eladásai is igazoltak, valamint ha ezen cikk írásakor kinézünk az ablakon, Budapest utcáin a mai napig nagy számban vannak jelen.