MENU

Fiat Suco 1997 1.9D tapasztalat, vélemény

Vállalkozásunk már jó ideje tulajdonosa a fent említett autónak, így gondoltuk megosszuk a tapasztalatunkat. Hogy miért? Szeretjük az autókat, ezért is foglalkozunk autókkal és hátha valakinek segítünk aki ilyen típust szeretne venni, vagy csak kíváncsi a tapasztalatainkra.

 A mienk egy dobozos, 3 személyes kisteherautó verzió, 1.9 szívó dízel motorral, motorkód D9B. Nem egy erőgép, de a teljesítményéhez képest jól megy, városban lehet vele dinamikusan, élvezhetően haladni, még főúton is, autópályán viszont 100-110 aminél még jól érzi magát, afelett egyszerűen nem megy. Ha valaki megpiszkálja az adagolóját, akkor lehet kiviszi a 130-at, de mivel nálunk bérautóként üzemel, nem szeretnénk ha szénné forgatnák a kis Scudot, inkább legyen üzembiztos és működjön hosszú távon. Fogyasztása 6 és 10 liter közöt változik, lábtól és terheléstől függően.

Ami típushibaként említhető, az a jobb oldali tolóajtó. A zárszerelő akihez elvittem, azt mondta, hogy ez gyárilag "hibás", egyszerűen egy idő után elhajlik. A mienk záródik, nyílik, működik rendesen, de az ajtó jobb felső része kicsit kintebb van mint a kasztni vonala. A zárak, mint a legtöbb kisteherautón pocsék állapotban voltak mikor megvettem, de meg lett csináltatva, azóta nincs vele gond. Plusz van benne (utólag) távirányítós központizár és riasztó, ez sokat segít abban, hogy ne romoljon a zárak állapota, ezt a zárszerelő szaki is megerősítette.

 A kasztni nem rohad a miénken, de mivel a személyautóm is Citroen, ami szintén nem rohad, erre számítottam is, hogy jó lesz (mivel Citroen gyárban készült). Ez is az egyik szempont volt.

A motor benne szintén francia (PSA Peugeot Citroen) motor, vagy a Fiattal közös fejlesztés, nem tudom pontosan, de én inkább arra tippelek, hogy francia. A motorral meg vagyunk elégedve egyébként. Szívó dízel, kb elpusztíthatatlannak mondják, reméljük így lesz. Sokat használjuk sajátéként is, nem csak kiadásra, de mivel a bérautókat általában nem kímélik, így betartunk minden szerviz intervallumot, ami szükséges és fontos, mint olajcsere és vezérműszíj cserepereiódus, így nincs gond a motorral.

Az önindító is szeret ebben a típusban elhalálozni ( Fiat Scudo = Citroen Jumpy = Peugeot Expert ), de szerencsére előtte ad sok jelet, pl.: a bendix nem húz be, csak forog a motor, szóval ezt sem sorolom hibának. Egy 20 éves kocsinál ezt már megérti az ember, fel kell újítani és utána jó lesz.

A szerelők szeretnek nyavalyogni miatta, de hozzáértők simán megcsinálják, így szerintem érdemesebb szakemberekhez vinni. Nálunk pl a vezérműszíj csere miatt nyavalygott a bejáratott 2 szerviz ahova szoktuk vinni a személyautókat, hogy sok meló, fel kell emelni, ki kell szedni a motortartó bölcsőt meg ilyenek. Elvittük egy direkt kisteherautókra szakosodott budapesti szervizbe, ott gond nélkül megcsinálták egy nap alatt. Szóval szerintem erről ennyit.

A gumik például (195/65 R15 való a miénkre) meglepődve tapasztaltam, hogy olcsóbbak mint jó pár személyautó abroncs (pl.: a 195/55 R15 kb kétszer annyiba kerül). Sima gumit és nem C típusút rakunk rá, de nem volt vele semmi gond eddig.

A futóművével sincs gondunk, bírja a pesti utakat és nem dől kanyarban sem, az önsúlya 1300 kg körül van, de persze nem is száguldozunk vele.

Szóval összességében véve azt kaptuk az autótól amit vártunk. Nálunk a kisteherautó bérlés az egyik fő profil, szóval nincs kímélve, de bírja a terhelést, mind a kasztni, mind a motor.