Cégünk fő tevékenysége a kisteherautó bérbeadás. Telephelyünk Budapesten, azon belül is Újpesten található. Nem is nagyon kell egy magyar lakosnak mondani, hogy Budapest az ipar, kereskedelem, banki szektor és szinte minden iparág központja Magyarországon. Ez a legnagyobb város, a főváros, itt él a legtöbb ember, itt pörög a legjobban a gazdaság az országon belül. Itt, Budapesten van az egyik legnagyobb szükség kisteherautóra, hiszen a belső részekbe nagyobb teherautóval nem lehet behajtani, ez is az egyik ok, ami miatt olyan sok ilyen járművel találkozhatunk Budapesten. Ezen kívül a 3.5t alatti teherautó vezethető B kategóriás jogosítvánnyal, amivel a legtöbb ember a napi ingázás és kényelem miatt egyébként is rendelkezik, így nem kell külön jogosítvány egy ilyen jármű vezetéséhez.
Újpestre azért esett a választásunk, mert Budapest egyik történelmi városrésze, iparilag is jelentős központ, valamint olyan extra dolgok is könnyítették a választást, mint hogy itt ingyenes a parkolás, így azok az ügyfeleink akik személyautóval jönnek, könnyen és költség nélkül itt tudják hagyni saját járművüket. Ez a belvárosi parkolási árakkal számolva nem kis megtakarítás. Budapestnek ez a része aránylag biztonságos környék, Újpest központtól nem messze található telephelyünk, így tömegközlekedéssel is jól megközelíthető, a metro megállótól busszal 3 megállónyira vagyunk. Budapesten van a legnagyobb igény már csak méretéből adódóan is a legtöbb bérelhető kisteherautóra. Célunk, hogy az ügyfeleinknek korrekt, tiszta és karban tartott járműveket biztosítsunk korrekt, normális áron. Tudjuk, hogy az ár nagyon fontos, hiszen a kisteherautó bérlése költség, és mint olyan, a költségek leszorítása egy fontos tényező akár magánszemély akár cég, egyéni vállalkozó esetén. Azonban nem a legfontosabb az ár. Fontos, hogy az autó megbízható legyen, hiszen ha lemegyünk Budapestről az országhatárra és ott mondjuk megáll az autó tele rakománnyal, az nagyon kellemetlen lehet, főleg ha határidőre kell mennünk. Tehát a költségek mellett a megbízhatóság is nagyon fontos, ezt pedig csak rendszeresen karban tartott járművek tudják biztosítani a legjobban. Budapesten belüli szállításnál is fontos, hogy megbízható legyen a bérelt kisteherautó, hiszen például egy terítő szállításnál is nagyon kellemetlen ha lerobbanunk és nem tudjuk a munkánkat elvégezni. Cégünk hosszú távon gondolkozik, ezt pedig tudjuk, hogy csak visszajáró, elégedett partnerekkel tudjuk elérni. Szeretnénk Budapesten az egyik legkorrektebb szolgáltató lenni, és hosszú távon is fennmaradni és sok éven keresztül kisteherautókat bérbeadni Budapest cégeinek és lakosainak. Újpest ilyen szempontból igen előnyös kerület, hiszen rengetegen laknak itt és nagyon sok cégnek is itt van a telephelye, székhelye. Újpest már a rendszerváltás előtt és az után is iparáról volt híres, az M0 körgyűrű és az M3 autópálya közelsége is alkalmassá teszi erre. Telephelyünk az M3 autópályától kb 10 percre található, így aki Budapestről vidékre szeretne menni, az könnyen ki tud jutni tőlünk az országos autópálya hálózatra. Ez is egy apró, de fontos tényező ami Budapesten belül ezt a részt alkalmassá teszi kisteherautó bérbeadásra.
Itt a környéken a lakosok nagy része a korábbi rendszer tervezési mintája miatt elsősorban munkás ember, vagyis ők a gazdaság valódi motorjai és hajtóereje. Habár Budapest nagy város, egy igazi világváros, azért a külső és belső körgyűrűk miatt jól közlekedhető, így egy óra alatt a város szinte bármely részéről elérhetőek vagyunk, ez este például kevesebb is lehet, ez is az egyik ok ami miatt késő estig elérhetőek vagyunk, hogy ügyfeleink igényeit és kényelmét még jobban kiszolgálhassuk, hiszen ki szeret a dugóba ülni? A válasz természetesen hogy senki, de korán reggel és este gyorsan végig suhanhatunk a városon és gyorsan elérhetnek hozzánk.
Rengeteg olyan eset van, amikor jobb bérelni, mint venni egy kisteherautót Budapesten. Egy ritka esemény, például költözés esetén nem is nagyon kell magyarázni, hogy bérelni jobb, mert egy eseti, ritka alkalom miatt nem éri meg vásárolni egy autót. Egy költözés általában 1-2 napot vesz igénybe, és sokkal költség-hatékonyabb, mint egy egy költöztető céget megbízni. Nem is beszélve arról, hogy mi magunk jobban vigyázunk a saját tárgyainkra, mint más a miénkre. Sok ember rendelkezik saját autóval, de egy átlag személyautóba nem férnek be a bútorok, ráadásul csomagokból is kevés fér bele, és sokat kell fordulnunk. Ilyenkor kell bérelnünk. Budapesten viszonylag egyszerű dolgunk van, hiszen nincsenek igazán nagy távolságok, egy költözést pár nap alatt le tudhatunk. Kérésre mi biztosítunk spanifert és kis kézikocsit is, hogy Ön könnyebben tudja mozgatni a nagy tárgyakat és szállítás közben sem sérüljenek meg, hiszen hiába vezetünk óvatosan, külső tényezők hatására is előfordulhat, hogy hirtelen kell fékeznünk, és ilyenkor a szállítmány felborulhat és megsérülhet.
Akik rendelkeznek saját furgonnal, nekik is előfordulhat, hogy a sajátjuk szerelőnél van, vagy csak egy kisebb járművel rendelkezünk és egy nagyobbra van szükség. Ilyenkor nyugodta forduljon hozzánk, mi készséggel állunk rendelkezésére. Ezeken kívül nagyon sok olyan külső tényező lehet, ami miatt egy saját kisteherautóval rendelkezőnek is szüksége van bérjárműre Budapesten.
Akiknek rendszeresen, de ritkán van szüksége kisteherautóra, például kéthetente, nekik is jobb bérelni, mint fenntartani egy sajátot. Egy kisteherautó fenntartása nagyon sok dologból tevődik össze. Ilyenek a kötelezően fizetendő dolgok, mint a súlyadó és a kötelező biztosítás, de természetesen a karbantartás is nagyon sokba kerülhet és szakértelmet kíván.
Van, akinek szüksége van hosszú távon kisteherautóra Budapesten, de nem akarnak fenntartani egyet, nem akarnak a fenntartással járó nyűgökkel foglalkozni. Nekik is kínálunk hosszú távú megoldást természetesen jobb áron, mint a napi bérlés esetén. A bérlés esetén a teljes díj elszámolható, ez is nagy előny a saját autóval szemben, és csak addig kell fizetni amíg használjuk az autót. Tehát ha pár hónapra vagy akár fél évre van szükségünk kisteherautóra, vagy nem szeretne a bérlő a fenntartással érdemben foglalkozni, akkor is a bérlés az egyik legjobb megoldás. Mi foglalkozunk az olajcserével, a gumik cseréjével, a kötelező díjakk, a cégautó adóval, Önnek csak tankolnia kell és menni a járművel.
Egyik legnépszerűbb bérelhető kisteherautónk a Citroen Jumper. Ez egy hosszított és magasított kivitel, egy igazi teherautó, nagy raktérrel. A mienk egy dobozos kivitel, de létezik még alvázas, platós, személyszállító busz, lakóautó és még számos egyedi kivitelben, de számunkra és a bérlőink számára is ez az áruszállító kivitel a legpraktikusabb. Dobozos, zárt kivitel, kiválóan alkalmas bútorok, nagyobb tárgyak szállítására, de volt már rá példa, hogy egy kisebb utánfutó volt a rakterében. Szóval ami belefér ebbe a kisteherautóba, és a súlyhatárban sem lépi túl a megengedett össztömeget vele, azt elviszi.
A 2,5-ös turbófeltöltős dízel motor kellő erőt és nyomatékot ad a bérelhető kisteherautónak, hogy megrakodva is jól autózható legyen, ne tartsa fel a forgalmat. Több mint száz lóerős, a személyautókhoz képest nagy lökettérfogat pedig kellő nyomatékot biztosít, hogy városban és autópályán is dinamikusan,a forgalommal jól együtt haladva lehessen vezetni. Nagyon jó kompromisszum ez a motor a jó fogyasztás és a megfelelő erő között, ugyanis egyik irányba sem lóg ki, mindkét jellemzőjét lehet szeretni, ugyanis nem eszik annyit mint egy nagynyomású szivattyúval szerelt 2.8-as vagy 3.0-ás motor, viszont a turbo miatt sokkal jobban megy, mint a turbo nélküli modellek, amire főleg megrakodva szükség is van.
Ez a típus, a Jumper a Citroen kisteherautók egyik legjobban fogyó típusa. Megegyzik a testvérmodelljével, a Peugeot Boxer-el, és karosszériában azonos a Fiat Ducato-val, azonban annak vannak olyan példányai, amelyek nem azonos motorral szerelték, mint a PSA furgonokat, de ezen kívül teljesen megegyeznek, ezt a 3 típust egy helyen gyártották, az Slaszországban lévő, a PSA és az FCA közös tulajdonában lévő Sevel Nord autógyárban.
Ezt a hosszú és magas dobozos kivitelú kisteherautót a bérlők főleg költözéshez, bútorok szállítására veszik ki, mivel a raktár nagy hosszúsága miatt egy átlagos kanapé is elfér benne, a nagy belmagassága miatt pedig sok bútor még állítva is szállítható benne, így egy kanyarral többet lehet elvinni, ami messzire szállításkor, a budapesti dugóban, vagy idő szükében kisteherautó bérléskor nagy előny tud lenni. A Citroen Jumper méltó utódja a Citroen H van-nak, vagy máshogy Type H-ként ismerik, büszkén viszi tovább a furgonok gyártásának örökségét.
Ezen furgonunk nagyon előkelő helyet foglal el a cég szívében, mert ez volt az első bérelhető kisteherautónk Budapesten. Egyik legnagyobb előnye a mérete, se nem kicsi, se nem nagy, városban is könnyen vezethető, jól elfér, mégis 3 személyes utastere van, és mivel nincs hátsó üléssora, így a rakománynak marad elég hely. A méretéhez képest jól terhelhető és igazi vérbeli teherautó jellemzői vannak, mint a terhelésfüggő fékerőelősztó és a középkonzolban lévő váltó, valamint az átlagnál magasabb üléspozíció. A mérete miatt igen kedvelt a Budapesten belüli terítőszállításra, a rakodótárcsa révén pedig rövid távon nem kell a parkolásért sem fizetni a bérelt kisteherautóra a budapesti fizetős parkolási zónákban. Szinte már személyautósan könnyű vezetni, a külső mérete azonban inkább egy nagyobb kombihoz hasonló, szélessége viszint jelentősebb, kicsit szokni kell, de nem olyan nagy mint a Jumper kisteherautónk.
A benne lévő 1.9-es dízel motor dinamikusan viszi a kasztnit az 5 sebességes váltóval. Szívó dízel motor lévén kevésbé érzékeny, mint a turbós társai, egyszerűbb felépítése révén a hibalehetőségek száma is jóval kevesebb. Ezt a típust is a PSA ésa Fiat közösen gyártotta, a Scudo testvérmodellei a Citroen Jumpy és a Peugeot Expert. Ez az 1.9-es motor mindhárom modell esetében megtalálható. Ez a modell is a Sevel gyárcsoportban gyártódott, azonban ez a Franciaországban lévő Sevel Nord részlegben. Fogyasztása a turbo hiánya miatt igen baráti, cserébe kevésbé dinamikus, de a dízelekre jellemző nagy nyomaték miatt mégis könnyen és jól lehet vele a forgalommal együtt autózni. Autópályán már jobban érezhető a turbófeltöltő hiánya, de ha valaki nem megy egyszerre több száz kilométerre akkor végeredményben nem annyira zavaró a megengedett maximáli autópálya tempótól kcisit elmaradó utazósebesség.
A Scudo a Fiat olasz autógyár szellemi örökségét viszi tovább és a jó hírnevét öregbíti. Nem hiába a Fiat a kisteherautók csoportjában az egyik legnagyobb darabszámban eladott járműmárka itt Magyarországon. A Fiat az egyik legrégebbi autógyártó, gyökerei a 19. század végére nyúlnak vissza, ezen patinás cég Olaszország legnagyobb járműgyártó csoportja. Fontos szerepet tölt be a cég életében a kisteherautók fejlesztése és gyártása, hiszen erre a kategóriára az EU-n belül és Magyarországon is jelentős igény mutatkozik, hiszen nem mindig van szükség sok tonnás nagy teherautóra, az esetek jelentős részében a magánszemélyeknek, valamint a kis- és középvállalkozók igényeinek teljesen megfelel egy kisebb de jól használható furgon, mint a Scudo. Terhelhetősége egy kombiét többszörösen meghaladja, pakolhatósága is sokkal kényelmesebb és mivel a raktérben nincsen olyan kárpitozás mint egy személyautó csomagtartója esetén, arra sem kell vigyázni. Ömlesztett áru szállításán kívül, amire inkább platós jármű javasolt, szinte minden olyan szállítására alkalmas ami befér a rakterébe és a súlya sem nyom tonnákat.
A Scudo kisteherautó egyik legnagyobb előnye, hogy Budapesten jobb vele közlekedni, mint egy hosszú-magas kivitelű nagyobb kisteherrel, a bérleti költsége is sokkal kedvezőbb. Mivel elől 3 személy ülhet a sofőrrel együtt, emiatt kisebb brigádoknak is optimális és költséghatékony választás, kisebb festő, kőműves, gipszkartonozó csapatok is rendszeresen szokták bérelni budapesti munkájukhoz ezt a sokoldalú kisteherautót. Kisebb bútorok, mosógépek, kompresszorok és egyéb gépek szállítására is nagyon alkalmas, mivel ezeknek sokszor akkora a méretük, ami nem fér be egy csomagtartóba, itt viszont kényelmesen elfér egymás mellett akár több darab is, és még a szerszámoknak is marad bőven hely. A fogyasztása pedig a szívó dízel motorja miatt a személyautókéval vetekszik.
Jelenleg ez a legkisebb bérelhető teherautónk, és természetesen ezzel arányosan ez rendelkezik a legkisebb bérleti díjjal is. Kisebb tárgyak, áruk szállítására, városi terítő járatnak teljesen ideális választás. Jól és könnyen pakolható, a raktere 3 irányból is megközelíthető, mindkét oldalról és hátulról is. Ez a kisteherautó típus, amellyel mi rendelkezünk egy Felicia Van Plus nevű konstrukció, amely igen ritka, mivel alapja egy kombi Skoda Felicia, amelynek első ülés mögötti részéből rakteret alakítottak ki gyárliag és kapott egy magasabb tetőt is. Mivel így a tetőt levágták és a helyére műgyanta tetőfelépítmény került, a merevség és biztonság megőrzése érdekében bukókeretet kapott gyárilag. Ez egy igen ritka konstrukció, elterjedtebb volt a Felicia Pick-up nevű típus, de annak kisebb méretben a raktere, ennek a mi típusunknak jelentősen nagyobb az alapterülete.
Az autóban egy 1.3-as benzines motor található, amely 8szelepes hengerenkénti injektoros, így habár nem versenyautó, a kis súlya és az injektor miatt elég rugalmasan lehet vele közlekedni, ami de városban se főútvonalon nem hátrány. Ez egy klasszikus, még az egyel régebbi skodákból ismerős motorblokk, amelyre egy akkoriban korszerű, már Volkswagen technológiás hengerfejet és befecskendezőt szereltek. Az egyszerű, de már elektronikus motorvezérlés miatt stabilabb lett a motor és a teljesítménye is nőtt az elődjéhez képest. A vezérműlánc jelenléte a vezérműszíj helyett, valamint a kiforrott motorblokk és stabil technológia elnyűhetetlen munkagéppé teszi a Skodát. Az 1.3-s motor mivel benzines, ezért közelebb áll azokhoz, akik személyautót vezetnek többet, és mivel ez a motor sok Skoda modellben megtalálható, így sokaknak ismerős lehet. A Felicia Van Plus kisteherautó egy strapabíró, személyautós menet-tulajdonságokkal rendelkező, de pakolhatóságában pedig a teherautókra emlékeztető gépkocsi. A raktér padlója természetesen teljesen sík, felfelé pedig keskenyedik a műszálas doboz miatt, de meglepő módon nem sokkal kisebb a raktere mint a Fiat Scudónknak.
A Skodát talán egy magyar embernek sem kell bemutatni. Még a rendszerváltás előttről is ismerősen csengő márkanév. Ezen a patinás autógyártó múltja egészen a 19. század közepére nyúlik vissza. A korábbi, még keleti technológiás modellekről sokaknak nincsenek jó emlékei, ez a Skoda azonban már nem az a régi Skoda, hanem a Volkswagen csoport tagja. Ebben a kisteherautóban is megtalálhatóak már a nyugati technológia elemei, mint a hengerenkénti injektor. Habár a Skoda nem a kisteherautóiról ismert, mégis folyamatosan jelen van a piacon kisebb áruszállítóival.
Mi a legfontosabb egy autónál? A biztonság, ezt semmit nem pótolhatja. Sok dolgot már ránézésre meg tudunk állapítani, egyik ilyen a gumik állapota. Rögtön látható, ha egy gumi kopott, nincs megfelelő profil-mélysége, ez igen veszélyes lehet ha esik az eső, vagy latyakos, havas az út. Nem tudhajtuk, mikor kezd esni az eső, így arra nem érdemes számítani, hogy nem fog, és a baj gyorsan meg tud történni, az autó ha egyszer megcsúszik, nem könnyű korrigálni. Tehát egy kisteherautón a bordázat mélységét ránézésre megállapíthatjuk, mert minden gumin van kopásjelző, ami jelzik a gumik használhatóságának határát, ezen mintamélység alatt a rendőr is büntet, szélsőséges esetben azonnal leveheti a rendszámot is, bevonhatja a forgalmit. Ezt nem kell ecselnünk, rengeteg kellemetlenséggel jár. Fontos még, hogy a gumik az évszaknak megfelelőek legyenek, de legalább négyévszakos abroncsok legyenek a járművön. A legveszélyesebb az, ha télen nyári gumi van az gépkocsin, hiszen ennek sem a mintázata, sem az anyag-összetétele nem megfelelő a téli időjárási viszonyoknak. Az abroncs a nagy hidegben felkeményedhet, a mintázat pedig nem biztosít megfelelő tapadást havas, latyakos úton és a megcsúszás hamarabb bekövetkezhet, mint a téli gumival felszerelt jármű esetén. Azt, hogy téli gumi van-e a kiszemelt autón, egy picivel nehezebb észrevenni, mint a mintamélységet, de nem sokkal. A téli gumin általában hópehely van, és rá van írva, hogy M+S, vagyis Murder+Snow rövidítés, vagyis havas útra is megfelelő. A profibbak persze a mintára ránézésre megnézhetik, hogy a gumi nyári vagy téli. Egy kisteherautón, főleg a nagyobb kiviteleknél fontos, hogy C típusú, vagyis a személyautókhoz képest emelt teherbírású abroncs legyen rajta, mert egy B típusú jogosítvánnyal is vezethetünk akár 3,5t össztömegű autót. A mi Citroen Jumper kisteherautónk önsúlya például 2 tonna, szóval a terheletlenül is sokkal nagyobb a súlya, mint egy személyautónak. Ezen autóra való 195/70 R15C 104/102 gumi teherbírása például 850-900 kilogramm. A teher súlya sokszor a hátsó tengelyre terhelődik, tehát láthatjuk, egy ilyen nagyobb furgon csak a rá való gumikkal biztonságos. Nem szabad megfeledkeznünk róla, egy ilyen gumit nagyobb nyomásra kell fújni, mint a normál társait. A légnyomás értékeknek rajta kell lennie az autón általában az ajtók kereténél. Ha kisebb nyomással használjuk, akkor nem csak a gumit tesszük tönkre, de a jármű úttartása sem lesz jó, ha a nyomások pedig oldalanként különböznek, akkor a kormány húzhat az egyik oldalra, az egyenesfutása nem megfelelő. Az abroncsok megfelelő minősége és állapota csak az egyik dolgok, amire figyelnünk kell ha kisteherautót bérelünk Budapesten.
Biztonság szempontjából kevés fontosabb dolog van az autón a fékeknél. Ezt sajnos szemre vételezéssel a legtöbb esetben nem tudjuk megvizsgálni, de egy rövid tesztút során már kiderül, ha a fékberendezés nem működik megfelelően. Az életünk nem játék, ha a fék rossz, nem szabad a járművel tovább közlekedni, azonnal hívjuk a tulajdonost és jelezzük a hibát. Az egyik legszembetűnőbb hiba, ha a fék egyszerűen nem fog. Hiba lehet még, ha a fék “nyúlós”, vagyis a fékpedál lenyomására nem jelenik meg egyből a fékerő, akkor valószínűleg levegős a rendszer. Egy ilyen kisteherautó természetesen nem biztonságos, nem szabad vele közlekedni.
Amennyiben nálunk bérel kisteherautót, tudnia kell, mi rendszeresen ellenőrizzük a gumik és a fékek állapotát, mert nálunk a biztonság a legfontosabb.
A lámpák megfelelő működése is nagyon fontos, hiszen nem csak látni hanem láttatni is kell. A lámpák működését könnyen ellenőrizhetjük, a helyzetjelző-, tompított és index lámpák működését egyedül is ellenőrizhetjük, egyszerűen kapcsoljuk be őket és nézzük meg kívülről, működik-e. A féklámpa ellenőrzéséhez kell egy kis segítséget kérni, de egy kisteherautó bérlésénél általában legalább 2 fő ott van ugye, a bérbeadó és a bérlő.
Ezeken kívül még fontos, hogy a jármű karosszériája is jó állapotban legyen, a küszöbök ne legyenek elrohadva, hiszen ezek nem csak esztétikailag csúnyák ilyenkor, hanem az autó szerkezetének szerves részei, egy ütközés esetén ezek merevítő részek, tehát igenis nagyon fontosak.
Egy bérautóra is kell természetesen kötelező biztosítás, azonban ezen a kötvényen fel kell tüntetni, hogy a jármű használati módja bérautó. Erre is mindenképpen rá kell kérdezni, mert ha nem megfelelő módon van megkötve a kisteherautó biztosítása, akkor egy esetleges baleset esetén problémák merülhetnek fel és azt ugye mondanom sem kell, hogy egy ilyen probléma és jogi eljárás senkinek sem hiányzik. Nálunk az összes autón ilyen, bérautókra való kötelező biztosítás van kötve. Ennek hátránya, hogy drágább, mint a normál kötelező gépjármű felelősségbiztosítás, de ezt szerintünk vállalnia kell annak, aki ezzel foglalkozik, ez is egy olyan dolog, amivel nem szabad trükközni, mint ahogy természetesen mással sem. Szóval ha kölcsönzünk egy furgont, mindeképpen kérdezzünk rá erre is, és természetesen kérjük el a gfb díjbefizetés- és fedezet-igazolását, hiszen a hatóság is kérheti egy ellenőrzés során, és ennek a hiánya szintén kellemetlenségeket okozhat, akár az utunk megszakítását is eredményezheti.
Ez egy nagyon érzékeny kérdés, akár Budapesten akár máshol bérelünk kisteherautót. Egy hasonlattal élve, a bevásárlókocsiba sem azért kell 100-ast tenni, mert annyit és, hanem hogy visszavigyük és ne hagyjuk szerte szét a bevásárlóközpont parkolójában és területén. Ez természetesen egy nagyon más helyzetben lévő példa, de egy kicsit azért mégis hasonlít. A tapasztalatunk az, hogy a bérlők 99%-a rendes, korrekt ember, ha nem így lenne, nem is csinálnánk tovább ezt az autókölcsönzőt.
Mi tele tankolva adjuk át az autókat, hiszen így a bérlőnek pontosan annyit kell visszatankolnia amennyi üzemanyagot elhasznált, nincs semmi túltankolás, szerintünk ez a korrekt megoldás, és erre törekszünk. Tehát a kaució egy része magát az autóban lévő üzemanyag árát fedezi, és egy nagyobb méretű kisteherautó esetén több tízezer forint összegű gázolaj is lehet. Kisebb autónál ez kevesebb, de ott arányos a kaució összege is kisebb. Ellenkező esetben előfordulhatna, hogy egy szélsőséges példát írjak, valaki teli tankkal viszi el az autót és üres tankkal hozza vissza, és ha a kaució nem fedezi ennek az összegét, többszöri megismétlődés esetén lehúzhatjuk a rolót. Tehát ez elsősorban a saját védelmünk érdekében van.
Illetve az esetleges kisebb sérülések javításának költségét is természetesen fedezni tudja a kaució összege. Ez azonban már érthető módon egy sokkal bonyolultabb terület, de alapból sem a bérbeadónak, sem a bérlőnek nem érdeke hogy sérülés keletkezzen az autón, hiszen addig ameddig a sérülés javításra nem kerül sokszor nem mehet újra az autó, ami jelentős kiesés a bérbadónak, és természetesen a bérlőnek sem, hiszen ha ő volt a hibás akkor övé a felelősség. Ne gondoljuk azonban, hogy a kaucióval minden le van tudva, mert ennek az összege általában az autó értékének 10-20%-a, ami ugye messze van a teljes értéktől. Természetesen az autót vezető bérlőnek nem érdeke összetörni az autót amiben ül, hiszen a saját életét kockáztatja, így ez nagyon nagyon ritka eset és valószínűsíthetőleg tényleges balesetből származik.
A kisteherautó bérbeadás a mi kockázatunk is, ezt mint bérbeadó vállalkozónak tudomásul kell vennünk, de alapvetően mindenki törekszik arra, hogy egy ilyen rövid üzlet is sikeresen záruljon és mindenki elégedett legyen. A bérlő a kapott szolgáltatással, és az autóval, a bérbeadó pedig a bérlővel. Amint korábban is említettük, célunk a hosszú távú piacon maradás Budapesten, ehhez pedig csak egy út vezet, ahol az ügyfél és a bérbadó is elégedett és korrekt módon tudnak együtt dolgozni, üzletelni.
Amennyiben vásárolni szeretne kisteherautót, ajánlom figyelmébe alábbi cikkünket: Kisteherautó vásárlási tanácsok